Veerman Classics blijft open15 december 2020 Veerman Classics is van maandag tot vrijdag tussen half 9 en 5 geopend op afspraak. Vind u het niet prettig om langs te komen ivm Corona, dan kunnen wij uw auto ophalen en brengen aan huis. Van 28 december tot 31 december zijn wij gesloten. |
Wij hebben een nieuwe vacature online!Ben jij een ervaren 1e automonteur met affiniteit voor oldtimers kijk dan nu op onze pagina 'vacatures'. |
Onze nieuwe website is gelanceerdVoor nog betere informatie voorziening Per heden is de nieuwe website van Veerman Classics gelanceerd. Wij nodigen u graag uit deze te bekijken. U kunt op de nieuwe website verschillende dingen zien. Wij stellen graag ons team aan u voor, laten u ons portfolio zien, de auto's die momenteel te koop staan en informeren u over alle opties die Veerman Classics u bied. Tevens bied de site de mogelijkheid schades online door te geven en evt foto's mee te sturen. De site zal regelmatig geupdate worden met bijvoorbeeld nieuwe portfolio blokken, en een actueel nieuwsoverzicht dus houd de site goed in de gaten. | ![]() |
![]() | Veerman Classics verwelkomt u graag op de Interclassics beurs in de MECC in MaastrichtVeerman Classics zal op 11, 12, 13 en 14 januari 2018 aanwezig zijn met een stand op de Interclassics beurs in de MECC in Maastricht. U bent van harte welkom onder het genot van een kop koffie te praten over alle mogelijkheden die Veerman Classics u bied. Wij zien u graag daar! |
Wij zijn verhuisdNieuw adres Per juni 2017 zijn wij verhuisd naar een nieuw pand aan de Machineweg 2 te Huizen. In onze nieuwe werkplaats met 7 bruggen kunnen wij u nog beter en sneller van dienst zijn. Tevens is het magazijn gegroeid waardoor wij een grote hoeveelheid onderdelen uit voorraad kunnen leveren. | ![]() |
![]() | Gooi en EemlanderHuizer verbouwt Rolls Royces en BentleysDoor Redactie Huizen – 7-4-2014, 14:00 (Update 7-4-2014, 14:00) HUIZEN – Wat is dat toch mooi: jonge mensen die helemaal gaan voor hun passie. Aart-Jan Veerman (28) uit Huizen sleutelde al als kind met zijn vader en broer aan luxe auto’s. Sinds enkele weken heeft hij nu een eigen bedrijf waarmee hij deze klassiekers restaureert of opknapt. ‘Een Rolls Royce op lpg laten rijden is voor mij geen probleem’ BlinddoekEn op de werkbank liggen alle onderdelen die Aart-Jan uit een van de auto’s heeft gehaald keurig strak op een rij. Is dat om te voorkomen dat hij niet meer weet hoe je een onderdeel in elkaar moet zetten? De jonge Huizer begint te lachen. ,,Nee hoor’’, zegt hij, ,,dit soort auto’s kan ik desnoods met een blinddoek voor in elkaar zetten.’’ Op televisie, vooral bij Discovery Channel en National Geographic, zijn programma’s over het opknappen van auto’s of het bling-bling maken van voertuigen razend populair. Ook veel Nederlanders vinden het prachtig om een oud Fiatje 500 of een Volkswagen Kever een tweede leven te gunnen. Wat Aart-Jan Veerman met zijn bedrijf Veerman Classics doet, is toch iets meer de ’haute cuisine’ van het garagewerk. Hij begon zijn loopbaar op het ROC met motorvoertuigentechniek, maar dan wel op niveau vier. ,,Daar leer je niet alleen hoe een auto werkt, maar ook waarom auto-onderdelen op een bepaalde manier in elkaar steken. Dat verschil tussen het begrijpen van het ’hoe’ en ’waarom’ is allesbepalend voor wat je verder in de autobranche kunt doen.’’ ,,Van die hele mooie auto’s opknappen, die nog met de hand zijn gemaakt, is het mooiste wat er is’’, gaat hij verder. ,,Oud is bij dit soort auto’s overigens een rekbaar begrip. Als monteur heb ik aan alle Bentleys tussen 1924 en 2014 gesleuteld.’’ Het restaureren van zo’n oud voertuig is een fascinerende bezigheid. Niet alleen als het gaat om het reinigen van de onderdelen, maar ook om het vinden van onderdelen. Soms gaat het om onderdelen die opgeknapt zijn, maar er zijn ook genoeg fabriekjes, vooral in Engeland, die onderdelen fabriceren. Injectiemotor,,Maar ik vind het ook leuk om nieuwe dingen te bedenken’’, vertelt Veerman. ,,Je kunt er voor zorgen dat die oude motoren niet meer zoveel brandstof opslurpen. Een goedkopere lpg-installatie inbouwen in een Bentley of Rolls Royce is voor mij geen probleem. Wat voor mij een uitdaging is: een injectiemotor inbouwen in een Rolls Royce. Daar ben ik nog niet helemaal uit, maar ik blijf doorexperimenteren.’’ Tenslotte, aan welke eisen moet je voldoen om een professionele restaurateur van bijvoorbeeld een Rolls Royces of Bentleys te worden? Doorzettingsvermogen, natuurlijk. ,,Maar vooral een grote liefde voor dit soort auto’s. Ga je naar de gemiddelde dorpsgarage dan draait het monteurswerk op de eerste plaats om het geld. Ik voel dat niet zo. Ik zie elke auto die in mijn werkplaats staat als mijn eigen auto.’’ |